Inloggen

Veelgestelde vragen

Hoe zit het met mijn privacy?
We respecteren uw privacy: uw gegevens (zoals uw e-mailadres) worden uitsluitend gebruikt om u uit te nodigen voor een onderzoek. Uw gegevens geven wij niet door aan derden en gebruiken we ook niet voor verkoopdoeleinden. Wij voeren alles uit conform de laatste privacywetgeving. De antwoorden die u geeft tijdens het onderzoek blijven altijd anoniem. Klik hier voor ons privacy statement.

Kan iedereen lid worden van het UMC Utrecht panel?
De focus van het Patiëntenpanel ligt vooral op mensen die ervaring hebben met het UMC Utrecht: patiënten en hun begeleiders en bezoekers van het UMC Utrecht.

Ik heb me aangemeld. Wat nu?
Direct nadat u zich hebt aangemeld ontvangt u een bevestigingsmail met een link naar uw inlogpagina. Hier kunt u inloggen met uw e-mailadres en het wachtwoord dat u zelf heeft opgegeven. Op uw profielpagina kunt u uw persoonlijke gegevens aanpassen. Met behulp van de antwoorden op deze vragen kunnen wij u benaderen als het onderzoek ook echt op u van toepassing is. Wij willen u namelijk niet lastigvallen met onderzoeken die voor u niet van belang zijn.

Ik heb me ingeschreven voor het Patiëntenpanel UMC Utrecht, maar ik ontvang (bijna) geen uitnodigingen voor onderzoek(en). Hoe kan dat?

Er is een aantal mogelijke oorzaken:

  1. Het kan zijn dat u uw gegevens tijdens uw aanmelding niet volledig hebt ingevuld. Op uw profielpagina kunt u enkele gegevens over uzelf invullen, zoals bijvoorbeeld uw leeftijd. Als u deze gegevens volledig invult, kunnen wij beter bepalen welke onderzoeken voor u relevant of interessant zijn.
  2. Als u na uw aanmelding geen e-mail van ons hebt ontvangen, hebben wij misschien niet het juiste e-mailadres van u. Het kan zijn dat er tijdens uw aanmelding een typefout is gemaakt. U kunt uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens bekijken en wijzigen op uw eigen profielpagina.
  3. Niet iedereen wordt voor ieder onderzoek uitgenodigd. Voor sommige onderzoeken moeten de deelnemers voldoen aan een bepaald profiel (bijvoorbeeld in een bepaalde leeftijdscategorie vallen of in een specifieke regio wonen).
  4. Het kan zijn dat de e-mails worden tegen gehouden door een spamfilter. Uitnodigingen voor onderzoeken worden altijd gestuurd vanuit een e-mailadres vanaf het ikdoemee@umcutrecht.nl. Het is belangrijk dat u dit e-mailadres opneemt als toegestane afzender op de lijst van gewenste mail. Dit doet u door ikdoemee@umcutrecht.nl op te slaan in uw adresboek.

Hoe sla ik een e-mailadres op in mijn adresboek?
Hieronder leest u per provider hoe u een e-mailadres kunt opslaan. 

Gmail

  1. Als de email in de spambox terecht is gekomen markeer deze dan eerst als ”dit is geen spam”.
    2. Open een mail van UMC Utrecht en klik vervolgens op het pijltje (kleine driehoekje gericht naar beneden) naast de ”beantwoorden” knop rechts bovenin. Er opent dan een menu.
    3. In dit menu klikt u op ”ikdoemee@umcutrecht.nl toevoegen aan lijst met contactpersonen”.

Hotmail

In hotmail moet u het e-mailadres toevoegen aan je lijst van veilige afzenders:

  1. Als de email in de map ongewenst terecht is gekomen markeer deze dan eerst als ”niet ongewenst”.
    2. Klik op de opties knop (tandwiel icoontje) rechts bovenin je beeld. Er opent dan een menu. klik hierin op ”meer e-mail instellingen”.
    3. Klik vervolgens op ”veilige en geblokkeerde afzenders” (onder het kopje ”ongewenste e-mail voorkomen”)
    4. Klik op ”Veilige afzenders”.
    5. Type of plak ikdoemee@umcutrecht.nl in het invoergedeelte en klik op de knop ”aan lijst toevoegen”.

Microsoft Outlook

  1. Klik op “Opties” in het Tools menu.
    2. Klik vervolgens op “Ongewenst/spam” in de voorkeuren tab.
    3. Ga naar de ”Veilige afzenders” tab en klik op ”toevoegen”.
    4. Voeg het e-mailadres toe bij ”adres toevoegen” en klik op ”OK”.

Heb ik speciale software nodig om mee te doen?
Nee, u heeft geen speciale software nodig. Het enige dat u nodig heeft, is toegang tot het internet en een eigen e-mailadres zodat we u per mail kunnen uitnodigen voor de onderzoeken.

Hoe weet ik dat er een onderzoek is waaraan ik kan meedoen?
U krijgt per e-mail een uitnodiging tot deelname aan het onderzoek. In deze e-mail staat een link naar het onderzoek waarmee u automatisch toegang heeft tot de vragenlijst.

Moet ik inloggen om de vragenlijst in te kunnen vullen?
Nee, de inlog gebruikt u uitsluitend om op uw persoonlijke pagina te komen. Een vragenlijst ontvangt u per e-mail en kunt u meteen openen en invullen als u mee wilt doen.

Moet ik een onderzoek meteen invullen?
Nee, dat hoeft niet; u  kunt de vragenlijst invullen op een tijdstip dat voor u het beste uitkomt. U kunt ook stoppen als u nog niet helemaal klaar bent en op een later moment verder gaan. Let wel op de periode dat het onderzoek ingevuld kan worden, dit verschilt per onderzoek van enkele dagen tot enkele weken.

Hoe lang duurt deelname aan een onderzoek?
Dit verschilt per onderzoek. Wij proberen de onderzoeken altijd zo kort mogelijk te houden. Gemiddeld kost het invullen van een vragenlijst ongeveer tien minuten.

Hoe vaak ontvang ik een vragenlijst?
Als u meedoet aan het Patiëntenpanel UMC Utrecht ontvangt u 8 tot 10 keer per jaar een uitnodiging om aan een onderzoek mee te doen. De uitnodiging ontvangt u per e-mail. Hoe vaak we u uitnodigen hangt onder andere af van uw profiel. We nodigen u namelijk alleen uit voor onderzoek dat op uw persoonlijke situatie is afgestemd. Daarnaast ontvangt u af en toe een uitnodiging om deel te nemen aan groepsgesprekken in het UMC Utrecht. U kunt per keer bepalen of het u uitkomt hieraan deel te nemen. Panelleden die in de buurt van het UMC Utrecht wonen zullen hiervoor vaker benaderd worden dan anderen.

Ben ik verplicht om aan alle onderzoeken deel te nemen?
Nee, deelname is niet verplicht. Als u een keer geen tijd of geen zin hebt om aan een onderzoek deel te nemen, kunt u de uitnodiging gewoon negeren. U blijft dan gewoon lid van ons panel.

Wat gebeurt er met de onderzoeksresultaten?
De resultaten van het onderzoek worden gebruikt om om de zorg en de dienstverlening van het UMC Utrecht te verbeteren.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
Ga naar uw profielpagina. Als u in het formulier uw e-mailadres invult en op 'Wachtwoord vergeten' klikt, krijgt u binnen enkele minuten een mailbericht toegestuurd. Hierin staat een uitleg om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Ik heb een nieuw e-mailadres, wat moet ik doen?
U kunt uw e-mailadres wijzigen op uw eigen profielpagina.

Ik wil me uitschrijven uit het Patiëntenpanel UMC Utrecht, wat moet ik doen?
U kunt zich uitschrijven na het inloggen op uw eigen profielpagina, waarna u een uitschrijfbevestiging ontvangt via de e-mail. Na uitschrijving krijgt u geen uitnodiging meer voor onderzoeken.

Ik heb een andere vraag, wat moet ik doen?
Klik hier om naar de contactpagina te gaan. We beantwoorden uw vragen graag!